Огляд та Посібник з гри Fallout 4
- Дата виходу: 10.11.2015
- Жанри: Екшн, Пригоди, Рольова, Від першої особи, Від третьої особи, Відкритий світ, Постапокаліптика
- Платформи: PC, PS4, Xbox One
- Розробник: Bethesda Softworks
- Сайт: fallout4.com
Мінімальні системні вимоги: Windows 7/8/10 (64-бітна); Intel Core i5-2300 2.8 ГГц / AMD Phenom II X4 945 3.0 ГГц (або аналог); 8 ГБ оперативної пам'яті; 30 ГБ місця на жорсткому диску; NVIDIA GTX 550 Ti 2 ГБ / AMD Radeon HD 7870 2 ГБ (або аналог).
Рекомендовані системні вимоги: Windows 7/8/10 (64-бітна); Intel Core i7 4790 3.6 ГГц / AMD FX-9590 4.7 ГГц (або аналог); 8 ГБ оперативної пам'яті; 30 ГБ місця на жорсткому диску; NVIDIA GTX 780 3 ГБ / AMD Radeon R9 290X 4 ГБ (або аналог).
Fallout 4 - це продовження відомої постапокаліптичної серії, події якої розгортаються через кілька років після завершення Fallout 3. Протагоністом гри стає єдиний виживший з Убежища 111, що знаходилося поблизу Бостона. За волею долі головному герою доведеться залишити свій дім, щоб відправитися в повне небезпек пригода, де на його шляху стоятимуть мутанти, рейдери, найманці та різноманітні стихійні небезпеки.
Четверта частина серії відрізняється від своїх попередниць новим місцем подій - Бостоном і його околицями - а також деякими змінами в ігровій механіці. Так, була перероблена рольова система S.P.E.C.I.A.L., протагоніст навчився модифікувати зброю, а також відбудовувати зруйновані війною поселення. Силова броня, символ гри, тепер не є панацеєю від усіх негараздів - її носіння потребує наявність ядерних батарей. Перероблена також і діалогова система - у четвертій частині більшість завдань можна пройти, не вступаючи в битви з персонажами.
В уявному світі, представленому в серії ігор Fallout, невдовзі після закінчення Другої світової війни, людство знайшло шлях до миру, перетворивши воєнні атомні технології на цивільні застосування. Цей період процвітання тривав аж до того моменту, коли запаси природних ресурсів були вичерпані, що призвело до нового конфлікту заради виживання.
Декілька століть після апокаліпсису, спричиненого ядерною війною, протагоніст Fallout 4 залишає своє укриття з метою дослідження опустошених Бостона та його околиць, які тепер обійняті бандитами, андроїдами, мутантами та іншими небезпеками.
Fallout 4 є синтезом двох традицій. Перша почалася в кінці 90-х, коли Interplay створила перший Fallout у часи кризи фентезійних RPG, пропонуючи незвичайну постапокаліптичну реальність.
Друга відбулася в стінах компанії Bethesda, яка до цього дня веде розробку масштабного серіалу The Elder Scrolls. У 2008 році вийшла Fallout 3, заснована на ідеологічних принципах оригіналів і механіці з TES — тоді гру ніжно прозвали «Oblivion з гарматами».
Якщо ви слідкуєте за The Elder Scrolls, то знаєте, що принципи цієї серії в корені ніколи не змінювалися, тут не про «вигадувати», а про «вдосконалення і переосмислення». І якщо з Fallout 3 автори піддали мутаціям механіку актуальної тоді Oblivion, то в Fallout 4 керівник розробки Тодд Говард розвиває ідеї Skyrim, при цьому зберігши впізнаваний контекст культового постапокаліптичного серіалу.
У Fallout 4 гра зберігає ідентичність серії, одночасно розвиваючи нові ідеї. Після виходу з укриття, гравець отримує підказки про наступні кроки сюжету, але світ гри спонукає до дослідження та взаємодії з різноманітними персонажами. Зрозуміло, не можна просто так взяти і почати виконувати головний квест у Fallout 4. По дорозі ви обов'язково зіткнетесь з кимось з мешканців пустелі — неважливо, чи будуть це ворожі персонажі, чи нещасні безпритульні, яким потрібна допомога. Вогняні зброї та спілкування з навколишніми підталкує до дослідження спокусливого світу, в якому повно подій, випробувань та скарбів.
Fallout 4 розміщена таким чином, що хоча б невміле ви рано або пізно обов'язково потрапите в зовсім жорстку ситуацію і опинетесь у зовсім несподіваному місці, просто намагаючись вибратися з передряги. Гра дозволяє обрізати кути і заощаджувати час на піші поїздки між вже дослідженими місцями, але так само абсолютно не цікаво. Грати в Fallout 4 означає свідомо витрачати безкінечні години на дослідження місцевості та занурення в побудовану авторами атмосферу — і вона прекрасна.
Зрозуміло, всіх цікавить, чим нова Fallout відрізняється хоча б від попередніх двох — третьої частини та New Vegas.
Во-перше, в Fallout 4 ви практично одразу отримуєте силовий обладунок — громіздкий екзоскелет, який непогано захищає героя в бою і дозволяє з великим рюкзаком набивати корисним сміттям. У броні є обмеження: розряджається батарейка, потрібний постійний ремонт. Тому якщо ви хочете постійно топтати черепи мутантів чавунними чоботами, будь ласка, займайтеся збиранням та розбиранням. Вибравши з підлоги якусь кавоварку, ви одразу бачите, які витратні матеріали з неї можна видобути. Запчастини потрібні для обслуговування силової броні, покращення і ремонту обладнання та зброї, а також для будівництва блоків у звільнених поселеннях. У разі небажання мати справу з мікроменеджментом режим чоловіка на годину можна впевнено пропустити. На сюжет ці конструктори не впливають, але несуть в собі важливий підтекст: що може бути крутіше пробіжок по пустелях з власноручно складеною з г*вна і палиць гарматою?
Завдяки можливості допомагати оточуючим і покращувати власну амуніцію Fallout 4 збагатився новим, дуже логічним виміром, яке можна обійти стороною, але варто один раз обережно спробувати, як виявляється, що це прекрасний атракціон, що представляє собою практично герметичну механіку з самостійною системою цінностей та розвитку. Будувати домівки і укріплення не завжди зручно, але завжди просто і захоплююче, особливо якщо ви втомилися від постійного стресу в міських руїнах і хочете "ще побути в Fallout", тільки без стрільби і метушні.
Практично найважливіше нововведення в Fallout 4 полягає в тому, що гра в цілому позбавилася деякої інерційності. Це все ще не зовсім стрілець, але розробники виправили стрільбу і довели її до такого рівня, коли ви можете сражатися без використання V.A.T.S. (своєрідна «активна пауза», яка уповільнює хід часу і дозволяє вибрати, якому ворогові яку голову відстрілювати, і в якому порядку це зробити), і при цьому відчувати задоволення, близьке до того, що виливають на вас відром виключно стрілкові. Дуже вчасно: перестрілка в Fallout 4 чекає буквально за кожним кутом, і на високому рівні складності незначний зіткнення може стрімко розростатися до масштабів місцевої ядерної катастрофи.
Корекції були піддані і система розвитку персонажа, ставши більш компактною й зрозумілою, а також герой, який тепер у всіх діалогах розмовляє сам (див. Mass Effect), і багато чого іншого, але головне залишається на місці: це все ще Fallout, такий, яким ми його любимо.
Передбачається розмах кольорів у коментарях: все не так, поверніть ізометрію й таке інше; автор нічого не розуміє. Автор розуміє все прекрасно: у Fallout він грав у 1997 році, у Fallout 2 — у 1998, був у повному захваті від Fallout 3, а New Vegas, хоча і пройшов з задоволенням, вважає скоріше багатогодинним фан-сервісом, ніж повністю оригінальною річчю.
Fallout 4 у цьому сенсі обходить усіх: це перша частина Fallout на новому поколінні консолей, і можна було б просто зробити ще раз те саме — чого багато хто, взагалі, були б безкінечно раді. Але Тодд Говард не простий: зберігши власний почерк і не відхиливши традиції 18-річної давності, Bethesda зробила гру, яка міцно стоїть на ногах і при цьому не топчеться на одному місці, а кудись йде. Вона йде, здається, в бік майбутньої MMO-гри, і це ще один привід для оплесків: у 2015 році, коли розробники єдно втягують онлайн-функціонал у всі доступні отвори, хоробра команда Говарда зробила максимально сучасну і при цьому віддалену від поверхневих комерційних стандартів гру, в якій цікавий кожен пункт прейскуранта — від сюжету і діалогів до мандрівок та осілих ремісництв.
Релізний трейлер Fallout 4
Created/Updated: 26.03.2024